Kosttillskott för hela livet – Fri frakt från 300kr

Great earth-logga
Klimakteriet/PMS
14 produkter
populära produkter

Det är dags att vi pratar om kvinnohälsa.

Trötthet, humörsvängningar, ökad ångest, hjärndimma, svettningar, problemhy. Låter det bekant? Symtom på hormonell obalans vid till exempel PMS och under klimakteriet är många. Trots det har många kvinnor svårt att identifiera sina symtom och lider i tystnad. Vi tycker det är dags att ta itu med hormoner som bråkar – för det finns hjälp att få!

Som kvinna har du rätt att må bra, och rätt till att veta tillräckligt mycket om din kropp för att ge den vad den behöver. Därför har vi tagit fram kosttillskott som ska ge dig styrka på resan. Här hittar du våra tillskott för att främja hormonell balans.

Produktbild

Meno Balance- Framtagen med barnmorskor för hormonell balans.

Nu finns en produkt som bidrar till att minska värmevallningar, ökad hormonell balans och en bekvämare menopaus.

  • Framtagen av kvinnor för kvinnor
  • Hjälper till att minska svettningar, rastlöshet och irritation
  • Bidrar till en normal hormonbalans
Inspirationsbild

Approved by Monika Björn

Monika Björn är vår guru när det kommer till klimakteriet, hon har mycket på sitt CV: Klimakterieaktivist, idrotts- och beteendevetare, personlig tränare, föreläsare, författare, yogainstruktör, utbildare inom hälsa och träning.

Vi har lärt oss massor från henne och här nedanför har vi samlat tips och information som vi vill dela vidare till er!

Monikas "Stark genom klimakteriet"-paket

Under arbetet med min bok “Stark Genom Klimakteriet” läste jag på om kosttillskott och samspelet mellan hormoner, signalsubstanser och vilka vitaminer och mineraler det ofta blir brist på under klimakteriet. Jag åt redan en välbalanserad kost. Utan att följa någon speciell diet var jag sedan flera år allätare och drack väldigt lite kaffe eller alkohol. Jag tränade regelbundet och varierat. Tillslut fastnade jag för en kosttillskott cocktail som bestod av produkterna i detta paket! 

Produktbild
Läs om andras berättelser kring klimakteriet
Prata om klimakteriet
75%
Minst 75% av alla kvinnor kommer att få symptom. Runt 30% kommer få tuffa symptom.
100%
Av alla kvinnor kommer förr eller senare genomgå klimakteriet. Klimakteriet er en fas i en kvinnas liv, inte en tidpunkt. Allt för ofta blandas klimakteriet och menopaus felaktigt ihop. Menopaus är endast en medicinsk term som uppger att kvinnan varit mensfri 12 månader i sträck. Medelåldern som kvinnor i västvärlden genomgår menopaus är 51 år.
40 år
Det vanligaste är att klimakterieresan startar någon gång i 40-års åldern och pågår i flera års tid.
Listningsbild
1

Monikas tips 1 - Kunskap

För att kunskap är makt. Utan kunskap om klimakteriet är det i stort sett omöjligt att: A) veta vad som är symptom B) hjälpa sig själv på bästa sätt. Utifrån din kunskap kan du sedan göra dina egna val som fungerar för dig.

2

Monikas tips 2 - Sök hjälp

Sluta bita ihop! Klimakteriet är en fas som vanligtvis pågår i flera års tid. Hitta en uppdaterad och kunnig läkare/gynekolog som kan hjälpa dig. Ge dig inte tills du får förväntad hjälp.

3

Monikas tips 3 - Ta hand om dig själv

Se över vilka livsstilsfaktorer du kan påverka. Tex kost, sömn, träning, daglig rörelse, återhämtning/vila och kosttillskott.

I ett åldersfixerat samhälle som dyrkar det ungdomliga krävs det att en äldre generation vågar ta plats och oblygt stå för en positiv bild av mognad, självförtroende och stolthet

Monika Björn

Menopausen är starten på något nytt. Den är födelsen av den mer mogna versionen av dig. Hon som har levt. Hon som har upplevt. Kvinnan som kommer ut på andra sidan är inte lika ängslig som hennes yngre kopia. Hon bryr sig mindre om vad folk tycker, säger, har åsikter om. Hon vet vad hon vill, vad hon gillar och vad hon absolut inte vill ödsla någon mer tid på. Hon är lugnare och ändå mer bestämd

Monika Björn

Det finns ingen anledning att lida sig igenom en period i livet som kan vara i tio år eller mer. Ta kontrollen, som den klimakterie-Queen du är!

Monika Björn
Inspirationsbild

Styrketräning som kan hjälpa

Styrketräning två till tre gånger i veckan kan bidra till att minska klimakteriebesvär. En studie vid Linköpings universitet har tittat på sambandet mellan styrketräning och besvär som vallningar och svettningar hos kvinnor i klimakteriet och resultaten var goda – besvären minskade med hela 44 procent. Detta skriver Kurera om i sin artikel.

 

Läs hela Kureras artikel

Join the support club

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få 15% på ditt första köp! Sen kan du ta del av spännande nyheter, sköna tips och speciella erbjudanden.
So, don’t be a stranger, friend!

Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med vår Integritetspolicy Du kan när som helst avregistrera dig från vårt nyhetsbrev.

Sociala medier
Copyright © 2022, Great Earth Scandinavia AB.
logotype medlem i svensk egenvårdlogotype certifierad för self carelogotype för hållbar ehandel